Jūsu automašīnai nav iespējams braukt ar jebkuru vēlamo riepu, tāpēc jūsu izvēlētajām riepām ir jābūt apstiprinājumam jūsu transportlīdzeklim. Runājot par riepām, papildus nepieciešamajam riepu apstiprinājumam ir vēl daži noteikumi.
Šeit jūs varat atrast riepu likumus un noteikumus:
Lai noskaidrotu, kuras riepas ir atļautas automašīnai vai motociklam, parasti ir noderīgi ieskatīties transportlīdzekļa dokumentos. Bieži gadās, ka ir atļauti arī citi izmēri, taču izmaiņas ir jāreģistrē, pretējā gadījumā reģistrācija un apdrošināšanas segums beigsies. Daudzi riepu ražotāji savās tīmekļa vietnēs piedāvā iespēju pieteikties šādām apstiprinātām riepām, ievadot šādu informāciju:
ES riepu marķējums jeb Eiropas riepu marķēšanas regula ir obligāta riepu ražotājiem kopš 2012. gada 1. novembra. ES riepu marķējums tika izstrādāts, lai novērtētu noteiktus riepas kritērijus. Tiks pārbaudītas trīs dažādas jomas. Pirmkārt, tā ir rites pretestība, saķere ar slapju ceļu un rites troksnis, ko riepa rada uz ceļa.
Šī regula ir pārskatīta un no 2021. gada 1. maija tiks aizstāta ar Regulu (ES) 2020/740, kurai attieksies jaunas prasības. Ar šo regulu ES galvenokārt vēlas aizsargāt vidi. Tādējādi klientiem ir jāmeklē ES riepu marķējums, pērkot produktus, kas šajā ziņā ir labi novērtēti.
Riepas rites pretestība tieši ietekmē transportlīdzekļa degvielas patēriņu. ES riepu marķējumā rites pretestības pārbaudei tiek izmantota klasifikācija, kur A apzīmē zemāko un E – lielāko rites pretestību. Ja, pērkot riepas, pievēršat uzmanību šim punktam, ES riepu marķējums to piešķir klasēm. Skalai ir tikai 5 klases (A līdz E), kur A ir visefektīvākā.
ES riepu marķējumā saķere ar slapju ceļu ir novērtēta arī 5 klasēs no A līdz E. Saķeres ar slapju ceļu klasifikācija attiecas uz bremzēšanas ceļu salīdzinājumā ar standarta riepu. A klases riepām ir daudz īsāks bremzēšanas ceļš nekā E klases riepām, kas avārijas gadījumā var glābt dzīvības.
Trešais punkts attiecas uz riepas rites troksni (no A, B, C), t.i., skaļumu, ko riepa sasniedz braukšanas laikā. ES riepu marķējums parāda rites trokšņa līmeni decibelos. Papildus ES riepu marķējumā sniegtajai informācijai, pērkot riepu, jāņem vērā arī citi faktori, piemēram, riepas kalpošanas laiks un kvalitāte. Saskaņā ar jauno regulu, kas tiks atjaunināta no 2021. gada, standarta marķējumā ir arī iespējas iekļaut (blakus trokšņa simbolam) simbolu saķerei ledus apstākļos un/vai stipra sniega apstākļos.
Riepām, kas paredzētas intensīviem sniega apstākļiem, sānu sienā ir simbols "3 virsotnes un sniegs" vai "Alpu kalns". Ziemeļvalstu ziemas riepām, kas paredzētas lietošanai uz ledus virsmas, ir jauns simbols, kas attēlo ledus stalagmītu.
Katram riepu tipa apzīmējumam ir QR kods ar saiti uz ES produktu datubāzi (EPREL).
Galu galā katram klientam ir jāizlemj par ES riepu marķējuma nozīmi.
Daudzi autobraucēji domā, vai rezerves ritenis ir obligāts. Atbilde slēpjas apstāklī, ka daudzi autoražotāji savus jaunos transportlīdzekļus vairs neaprīko ar rezerves riteni, bet tikai ar remonta komplektiem. Tomēr viņi noteikti to darītu, ja tas būtu nepieciešams. Un tiešām, rezerves riteņa vai riepu remonta komplekta likuma nav. Tomēr jūsu interesēs vajadzētu būt risinājumam riepas plīsuma gadījumā. Un ņemiet vērā, ka, atšķirībā no rezerves riteņa lietošanas, pēc remonta komplekta izmantošanas nekavējoties jābrauc uz tuvāko garāžu.