Grants un putekļi nekad nav bijuši riepām draudzīgi, taču vairums riepu no papildu bojājumiem aizsargā arī biezāka gumija, kas tiek piestiprināta riepu apmalēm. Tā samazina riepu bojājumus, kas var rasties, ceļa grantij beržoties gar riepām un riteņiem vai lielos riepu griezienos uz ceļa.
Vairākums standarta riepu uz baržām un nelieliem spēkratiem nenāk komplektā ar nekāda veida aizsargiem, jo tie tiek vienmēr montēti uz tērauda riteņiem, Sākotnēji tas tika uzskatīts par nevajadzīgu procesu, taču šobrīd tas tiek veikts, lai pielāgotos realitātei, tas ir, ka vairums tērauda ratu izmanto rumbas apvalku rata uzlabotam izskatam. Loka aizsega neesamība ļauj brīvāk dizainēt rumbas apvalku un to piemērot rata ritenim.
Riepas, kas aprīkotas ar loka aizsargiem, iespējams iegādāties ar dažādiem dizainiem. Lielākajai to daļai ir izvirzīta riba, kas atrodas blakus priekšējai zemākās sānu sienas daļai, vai arī ir dziļi ieslēptas padziļinātā lode, lai daļēji ietvertu riteņu atloku; citām riepām ar maksimālo riepas platumu (attālumu starp riepas sānu sienām un visplatāko riepas daļu).
Riepas ar paaugstināto riteni, kas atrodas blakus lodes zonai un padziļinājumam, ir izstrādātas tā, lai zema profila riepas, kā arī dārgie vieglmetālu sakausējuma diski aizsargātu no jebkādiem nejaušiem ietves apmales bojājumiem, bet riepas, kas nāk ar izvirzīto ribu vai izveidotu padziļinājumu, kavē riteņu pārsegu nodilumu, un tā patiešām nav problēma, jo šīs riepas parasti izmanto transportlīdzekļos, kas aprīkoti ar vieglmetāla diskiem.
Loka aizsargi ir noderīgi, lai aizsargātu furgonu riepas un riteņu lodes laukumu no gružiem bezceļa apstākļos, turklāt tie arī novērš akmeņu, celmu un citu uz ceļa atrodošos šķēršļu iespējamos bojājumus.
Riepas, kas sastāv no vienas vai vairākām izvirzītajām ribām, parasti tiek izmantotas piegādes furgoniem un piekabēm ar maksimālo šķērsgriezuma platumu. Riepu gumijas palielin;atais biezums, kas atrodas riepas pacēluma vietā, novērš jebkādu sānu sienu bojājumus un samazina gumijas nodilumu, pirms riepa ir sagriezta, vai arī caur gumiju manāms iekšējais riepas protektora dzīslojums
Neatkarīgi no ražotāju apgalvojumiem par "maksimālo atloku aizsargiem", "loka aizsargiem" vai "lāpstiņu aizsargiem", visu loka aizsargu mērķis galu galā ir vienāds. Tie visi radīti ar aizsargāt riepu iekšējo sānu konstrukciju un vieglmetāla diskus, uz kuriem tie ir uzstādīti.